fredag 25 april 2014

Imorrn är det äntligen dags...

Nu kör vi!
    Hm? Två och ett halvt år sedan. (Hihi! Tycker ni att jag är tjatig?) Vilka tävlingsregler har ändrat sen sist man tävlade egentligen? Hm? Den enda som man bör hålla reda på är väl slalomet, eller? Fem fel - och inte glömma att börja om från början (om man inte vill diska sig frivilligt). Eller hur? Är det nåt annat, månntro?
    Haha! Ja, det är väl så dags nu att börja fundera på tävlingsreglerna. Äh, det ordnar sig!

Det enda jag har lite ångest över är (som vanligt); hur sjutton ska jag vakna imorrn?!! Och så ska jag först åka - åt andra hållet - för att dumpa Wilbur och Linus hos brorsan. Äh! Den dagen den sorgen. Det blir väl som vanligt. Jag skanderar sömndrucket: "Det där med banvandring är överreklamerat. Jag kommer dit när jag kommer dit."

 Ivrig Pingu vill ut ur bilen -  och ha kul!!


Men hur kommer det gå då - när jag väl har lyckats komma dit?
    Ja, jag fantiserar upp två scenarion...

Scenario nr 1: Pingu "publikminglar" och nån hund blir sur, och då svarar Pingu upp tillbaka. Pingu blir anmäld till SKK och prickad; tävlingskarriären tog slut innan den ens hann börja.

Scenario nr 2: Pingu och jag nollar, får till världens bästa lopp - och vinner hela tjottaballongen.

Sen finns scenarion allt där emellan....
    Haha! Jag funderade lite över scenario nr 1 och 2; undrar vilken som är mest (eller minst) sannolik? Ja, ja.. vi får se imorrn.

Apropå dessa hemska tidiga mornar, så uppskattar jag min gamla "Åka-på-tävling-kom-i-håg"-lista, som ligger så lydigt och fint och väntar otåligt i "hundpapperlådan". Jag behöver inte försöka tänka till nåt alls i den arla morgonen, utan bara läsa och följa listan. Har jag följt den så behöver jag inte fundera över om jag glömt nåt, för precis allt står med.

 Fast piller behöver jag inte längre packa ned... och det är väl bra i och för sig.

3 kommentarer: