lördag 7 september 2013

En liten fortsättning på Pingus bärplockande..


Kom på att jag hade några fler bildbevis på Pingus bärplockarstil...

Den där blåa fläcken mitt på huvudet är inte en av Pingus ordinarie prickar och fläckar. Plötsligt så var den där efter jycken varit själv ute på tomten.

Och så har (hade) han en till större blå fläck i nacken...
Hm? Det växer mycket blåbär där ute på vår tomt.. Finns det nåt samband, månntro?


Hur plockar Pingu blåbär egentligen?!! :)

Här har han plockat ett tuggben från hundbensbuskarna ute i den grönskande djungeln.
Nä, skojar bara. Han fick det utav mig.

Spirou och Pingu smaskar och njuter av sina tuggben.

Wilbur och Linus stannade kvar inomhus med sina tuggisar. Fast den här bilden har absolut inget med det att göra... förutom att Wilbur (med en hiskelig skäggig nos *skäms lite*) och Linus är på bilden.

Just det! Nu kom jag på... Har ju en liten filmsnutt med Wilbur när han uttrycker sin glädje över att ha fått ett tuggben. Han vet liksom inte riktigt vad han ska ta sig till med det; han vill antagligen både spara det och njuta och tugga på det. *suck* Samtidigt så bara måste man också hålla lite koll på vad de andra hundarna gör (han kollar snabbt ut mot dörren).



En filmsnutt som inte vill komma hit. :(
Får se om jag lyckas... vänta, vänta, vänta....
Nä, nu ger jag upp! För det är aldrig för sent att ge upp. Bu!! :(
Gör ett nytt försök sen...
Nä, nu blir det så här istället. *länka, länka*  



2 kommentarer:

  1. Vilken glad Wilbur!!!
    Plocka blåbär med nacken är en bedrift. Han är allt bra påhittig den där Pingu.

    SvaraRadera
  2. Vilken glad Wilbur!!!
    Plocka blåbär med nacken är en bedrift. Han är allt bra påhittig den där Pingu.

    SvaraRadera