söndag 8 december 2013

Stora Sthlm*

*vela, vela*

Ja, jag hade väldigt svårt att bestämma mig, om jag skulle åka dit på lördagen eller söndagen - eller inte alls. Till slut så blev det på lördagen, men det blev så pass sent så att jag missade freestylen helt (förutom sista halvminuten på det sista ekipaget). Detta var synd! :( Men är man dum och velig samt morgontrött, så blir det så. 

Däremot hann jag precis - på minuten - att lyssna på en "diskussion om hårda och mjuka träningsmetoder" mellan Fredrik Steen och Eva Bodfäldt. De hade ju enbart 20 minuter på sig att diskutera, och de är ju egentligen ganska överens, så mycket till diskussion blev det ju inte (vilket de själva även påpekade).
     Om jag nu ska typ betygsätta de två "kombattanterna", så tror jag att Fredrik Steen vann (*suck* vad det tar emot att skriva det, om jag ska vara helt ärlig). Han lyckades denna gång att inte se så nedlåtande ut (i alla fall från där jag stod) vilket han - mycket tråkigt nog - var på den där debatten på TV för nåt år sedan.

Han utstrålade här ett lugn (egentligen var han nog ganska stressad?), en självsäkerhet samt pondus; talade med tydlig, rak röst. Eva Bodfäldt lyckades inte riktigt lika bra (tyvärr, om jag ska vara helt ärlig). Hon utstrålade inte lika mycket lugn, självsäkerhet samt pondus; talade mer lågmält och inte med lika raka tydlighet. Haha! Gissa vilken av dom som skulle representera "hård" alternativt "mjuk" hundträning? :)
    Jag tycker det är synd! Varför kan man inte hitta nån som kan tala för de "mjuka" träningsmetoderna som har lite mer jäklar och anamma? Med "mjuk" hundträning menar i alla fall jag då man framför allt (eller bara) lägger vikten på att förekomma, och "hård" då man framför allt (eller bara) lägger vikten vid att korrigera, tillrättavisa eller vad sjutton du nu vill kalla det för, det där man kallar för att bestraffa på fackspråk.

Personligen ligger ju mina sympatier mer åt Bodfäldts än åt Steens håll, fast det är på en hårsmån, typ. Jag instämmer med det mesta, men inte allt - och det gäller de båda.


Efter "Hundsnacks-cafét", så gick jag runt på shoppingtur; två nya träningskampleksaker (såna där med äkta skinn, räv samt får), en ny vardagsleksak (se bilderna), en ny träningsryggsäck med inbyggd pall (den gamla är trasig), två nya halsband till Pingu (det gamla färgar ju av sig - fortfarande) och en bok (Hallgren, "Stressade hundar", signerad) fick jag med mig hem.

De två träningsleksakerna fick Pingu och Spirou bara lite kort nosa på - sen åkte de direkt ned i den nya träningsryggsäcken. Tji fick dom!! Hehe!

Sen gick vi ut på tomten - och det blev rejs med den nya vardagsleksaken!

Överlycklig Pingu rusar runt.

Efter några minuters rejsande så stannade han faktiskt upp en liten stund...

... som synes!

Även Spirou var glad (de hade ju haft det tråkigt ensamma hemma medan jag roade mig borta på Älvsjömässan). Plötsligt började han att bjuda sin matte på konster och tricks. Haha! Han är inte alls söt när han visar spetsen på sin tunga. :)


"Kom igen nu matte! Gimme, gimme, gimme!!"

Spirou for runt som ett jehu. Det gick knappt att få till en bild på honom.

Linus ser här ganska ynklig ut, men skenet bedrar. Han virvlade runt mina fötter. Typ helt omöjlig att ta kort på.

Men var är Wilbur, då?!!! Jo, han var ännu med brorsan. Jag vill ju inte lämna honom ensam hemma tillsammans med Pingu. Man vet aldrig. Bäst att vara på den säkra sidan. Så efter att Spirou, Pingu och Linus hade fått springa av sig lite på tomten, så åkte vi direkt för att hämta hem Wilbur. Wilbur uppskattade det. För han tycker det är ganska dumt och helt onödigt att jobba (han var ju på jobbet med brorsan).


* Jag vägrar att kalla "Stora Sthlm" för nåt annat än Stora Stockholm - vad de än hittar på att kalla det för. Så det så!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar