lördag 21 juni 2014

Midsommarafton 2014.. och fyllehundarna tittar djupt i gla... burkarna.

Vi börjar historien (eh?) redan några dagar innan midsommarafton. Det var hög tid att klippa gräsmattorna (typ, gräsmattor å gräsmattor, större ytor där det växer olika sorters gräs, men mest mossa), eller rättare sagt att röja dom.

 Ja, ni ser höjdskillnaden på gräset, där det är klippt och där det definitivt inte är klippt.

 Rejäla grästuvor. Borde kanske använt en lie, men det äger jag ingen, så grästrimmern fick jobba hårt.

 Pingu i höggräset.

 Har man ingen machete får man käka sig fram.

 Ni ser grästuvan till höger, den är typ en meter hög, ju!
Att gräset hunnit växa så här beror på en kombination av tidsbrist, min lathet och regnväder.

 Spirou poserar och visar upp hur det ser ut när gräset är röjt.

Att jag lät några tuvor vara kvar var för att det växte några späda blommor i dom. Det är blombrist på min tomt. De få som finns får vara kvar. Det här med att plantera och sånt är liksom inte min grej.


Nu är det midsommarafton...

 Gästerna (mina brorsor samt systerson) tog med sig godis till jyckarna.

 Alla hundar fick varsin burk (som bars i påsen som syns i bakgrunden).

 Tala om att de fyra (godis-) fyllehundarna ser djupt ner i gla.. burkarna!!

 Som sagt var.

 "Men hallå?! Vad är det här för en påse?", undersöker Wilbur, och Linus hänger förstås på.

 Pingu iakttar pudlarna noga, men stannar kvar på behörigt avstånd.

 Finns det nåt kvar på botten, månntro?

 Okej, jag förstår att Wilbur, 15 och ett halvt år gammal, som är så gott som blind och döv, måste undersöka väldigt närsynt, men är det inte i alla fall liiiite överdrivet?

 Linus håller ställningarna medan Wilbur tittar djupt i... påsen.


 Man kan absolut inte påstå...

 ... att mina hunder tigger eller så.

Spirou och Pingu chillar under bordet som hundar, medan...

 ... Wilbur väljer sin plats med omsorg, stolt pudel som han är.


Slutligen en liten filmsnutt...

 ... som är som en liten motvikt till alla trevliga och gulliga midsommarhälsningar på fejjan, men somrig är den - i högsta grad. Hehe!

Hoppas ni får en fortsatt trevlig midsommarhelg!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar