söndag 8 juni 2014

Gimme, gimme, gimme a löptik för träning!!!

"Nynäshamn! Jag vill tillbaks till Nynäshamn! Det finns fina flickor där!!!!!!"


Underubriken är ett citat av Pingu, min kära pojkvasker, som för övrigt inte har nån större koll (eller så bryr han sig inte) om det är en flicka eller pojke som han uppvaktar. "Skit samma!!", visar han enträget och mycket envist. "Måste ju kolla in alla så man inte missar nåt!"
    Hmpf! (suckar föraktfullt) Ja, killarna han sprang fram till under hans vilda framfärd kan ju vara kastrerade (jag var liksom upptagen med annat, hann inte kolla statusen mellan benen), och kastrerade killar är ju nästan som tjejer - anser Pingu, den mycket oerfarna pojkvaskern. "Äh, man tar det som bjuds!", påstår han. "Eh? Vadå bjuds?!!!!!", suckar hans matte, som skäms över situationen, men blir också lite, lite, lite, pytte-lite förgrymmad över dagens agilitytävlingsläge, typ, men som är helt inställd på att envist träna vidare. Det ska gå!! Det är det som själva rubriken "Gimme, gimme..." syftar på, och är ett citat av mig själv i bilen på väg hemåt.

Tycker lite synd om stackarna som utan egen förskyllan - mer eller mindre - blir involverade i min och Pingus träning. "Vadå "mer eller mindre"? Jo, det blir ju så, när man ställer upp på tävling. Man behöver ju faktiskt inte tävla och utmana ödet.
    Eh? Nu låter det som om nån blev sur idag, men det blev ingen - så vitt jag vet. Vad jag egentligen menar är har man gett sig in i leken får man leken tåla, typ. Och jag gör så gott jag kan för att förhindra pojkspolingen från att uppvakta allt och alla.


Agilityloppet.

Som jag uppfattade det, så blev vi diskade redan innan start - med all rätt. Jag är ändå lite nyfiken på varför? Vi hade ju ännu inte startat. Är det för jag tog tag i Pingus nackskinn och lotsade in honom in på banan igen? Jag tror att det var då "disk-visslet" kom. Men jag var liksom upptagen med annat, så jag kan ha missuppfattat det hela.
    Jag skulle kanske inte ha varit så envis i starten, och gå tillbaka när jycken äntligen ser mot mig. Så här i efterhand så skulle jag ha kört på när jag faktiskt hade kontakt - trots att han inte satt där han skulle. Men... det är lätt att vara efterklok, men jag ska komma ihåg det till nästa gång.

Det positiva i loppet (diskade) är ändå kontaktfälten!!!! Han visade upp finafina kontaktfältstagande! Det var typ första gången på tävling. :)


Hopploppet.

Samma visa i starten igen, om inte värre denna gång. Jag hade stora problem att få byrackan att vända huvudet in mot banan; huvudet bara vred sig runt bakåt hela tiden, likt ett uppskruvad fjäder. *suck* Om jag uppfattade det rätt, så till skillnad mot agilitystarten så blev vi inte diskade för att jag tog tag i jycken?
    Klok från förra loppets startstrul, så försöker jag i alla fall få igång en flygande start när jycken till slut har någorlunda kontakt med mig. Hmpf! Och det gick ju bra... Nja.

Det positiva i detta lopp (diskade) var fina bakombytet i slalomet. Kul att även nån i publiken tyckte detsamma. :)

Nä, nu har jag inte tid med det här. Nu är det dags att sätta igång att göra sig i ordning för dagens lopp. Men vad skönt det är med sovmorgon. :)


Zack, Pingu och hejarklacken Spirou.
Apropå Zack! Han (som är som Pingu, lite (?) av en flamsa-runt-hund) gjorde ett finfint lopp i hoppklassen. Bra jobbat!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar