lördag 9 november 2013

På jobbet

På jobbet. En bildblogg.

 Och vad ser man här då...?

 
 Jo, en Pingu som faktiskt har blivit så pass duktig, så att han ligger kvar - nästintill - bakom grinden.
Ja, ja... visst kan det fuskas ibland; en liten Pingu - och givetvis även en Spirou - traskar så där lite casual fram, precis som att han får göra så, fast han egentligen vet att han inte får. ;)

Jag bara måste visa att Grompan låg ofta likadant. Bilden är tagen från den gamla butiken.
Förresten så låg även Buster ofta likadant. Det var liksom en princip: "Det är okej med grind, men den ska stå på glänt - bara för att visa att man kan om man skulle vilja, men man gör det inte för att göra den där matten till viljes." :)

 Förra helgen när jag städade hemma, så slog det mig att mina hundar har ju inga leksaker längre!!! Genast så tillverkade jag ett par provisoriska leksaker; pulade in tidningspapper i två par gamla uttjänta strumpor. Det tog två sekunder så var dom ett minne blott.
Sedan tog det tills i torsdags - då slog jag till och införskaffade två nya leksaker. Här har Spirou fått fatt i den ena, men var är Pingu, då..?

 Jo, han hade sprungit ned till lagret med sin. Det hördes ett rackarns pipande där nerifrån. Vilket det även gör just nu - i skrivande stund - här hemma.


 Apropå lagret... "Vad är det här för nåt som står bredvid min låda?", undrar Pingu.

Miranda har apat efter Pingus låda!! Vilken härmapa, va!!

Titta! Här sitter hon som en prinsessa på ärten, och gör en fånig min. :)

Ibland är även Linus och Wilbur med på jobbet.
Wilbur syns inte för den här dagen låg han och latade sig kungligt i hundsängarna.
När pudlarna är med och jobbar, så är grinden ordentligt fasthakad i väggkroken. Annars så skulle vi har två pudlar rännande omkring - överallt!!! "Grindar är bara för fjanthundar!", anser de båda.

 Hundsängarna finns bland annat här...


Så här ligger Spirou och Pingu och snarkar om dagarna.

"Öh? Vad är det här?!!!"

 
När matte är själv i butiken och det är lugnt, så får hundarna lite utökat utrymme ut mot butiken.
Observera att Linus håller på att tjuvöppna grinden med sin nos.


 De här bilderna är från en annan dag (som synes på gallrets placering).
Jyckarna verkar inte riktigt nöjda, va?!


 Oftast är det faktiskt lite småtråkigt på jobbet. Matte springer fram och tillbaka, upp och ner i trappan (ja, inte uppåner, förstås, det skulle däremot vart skoj). Hon håller bara på med tråkjobb.

Men snart så är arbetsdagen slut - då blir det livat värre!!! :)
Sorry för den urusla bild- och ljudkvalitéen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar