söndag 3 november 2013

Nionde november 2008

Dagens disiga novemberväder fick mig att minnas en "bildhistoria" från hemsidan...


Här ett par bilder från dagens träning på brukshundklubben...

Jag veeet, men... jag gillar verkligen Pingus lite casual och coola stil när han för allra första gången blev spontant "platsliggad" mitt på appellplanen.

Han ser inte alls uttråkad ut, eller hur? ;)



Jag har hört (eller vet, då) att lydnadsjyckar ska (?) ligga i snygg och prydlig samt ståtlig lejonstil med fokus på sin matte/husse, men vadå ´ra? Han har i alla fall koll på mig. Fast å andra sidan, så har ju att ha hakan i marken-stilen ju nu för tiden blivit mer "modernt" i lydnadskretsarna istället för "lejonstuket"... eller hur var det nu? :)


Kan nån gissa vad det här är? Bilden är tagen på min tomt tidigare idag.
"Du har en motorcross-bana på din stora tomt, kanske?", svarar säkert ni.
Nja... nästan. Fast det är inte några motorcyklar som gör dessa spår utan....


... denna käcka lilla krabat.
Pingu rejsar runt på tomten i en sjusärdeles fart.

"Öh? Vadå?"

Linus fick sin frukost ute idag. (fråga mig inte varför)
Jag glömde bort skålen, som som vanligt hade kvar några ratade matkulor. Pingu hade då inte glömt bort den - inte heller att man inte får sno från andras matskålar - fast den står på ett märkligt ställe. Duktig Pingu!!
Men man behöver liksom inte gissa vad det är han vill. :)





PS. Jag har nu i flera timmar försökt få bort de däringa hemska och löjliga ramarna runt bilderna... Men det går ju inte!!! HTML-koder hit och dit, men.... Nä! Grrrrrr! DS.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar