lördag 11 oktober 2014

Pingu in frame

Häromdagen när jag skulle gå till bilen som stod i parkeringshuset, så reagerade jag när jag plötsligt ser Pingu i nån annans bil?!!!!

"Vad sjutton gör du i den där bilen?!!!!", undrade jag.

Men sen när jag kom fram till min egen bil...
... så var han där - också. Märkligt??
Här är han igen; samma Pingu, samma bil, men annan fotograf. Foto: Rosie Dahle.


 Ni förstår va att jag bara narrades med den översta bilden? Det var ju inte Pingu utan en låtsashund som låg i den främmande bilen. Men visst var den väldigt lik!


Frågan kvarstår...
Är Pingu på riktigt eller är han bara en cartoonhund?


 Ibland undrar i alla fall jag.

Som sagt var...

 Ibland har han frost i morrhåren.

Ibland har han små blomblad på näsan... Och hur sjutton har han bakbenen?

... och ibland är hela huvudet täckt av spindelnät.

 Med sin fullkomligt normala (nja) kompis Jacobim.

Cartoonjycke eller på riktigt? Det är frågan.



PRESS-STOPP!!!

Här är bildbeviset. Han är tecknad!
Och Pingu själv försökte bättra på cartoon-strecken. Tala om att bli avslöjad!!

2 kommentarer:

  1. Hahaha...så klart han inte är på riktigt! Cartoon- hundar följer inga regler utan gör som de vill och lockar till skratt och älskas av många. Heja Pingu!

    SvaraRadera