fredag 26 september 2014

Hur kan en jycke vara så dum?

Jaha, nu har man offrat sig för sin hund.

    Alltså, i tolv... nej... i över  tolv års tid så har Spirou åkt bil, och därmed borde han vara familjär med rutinerna runt det här med att hoppa ur bilen och vad som händer strax efter det. Men nä då!

Han borde veta att efter man har skuttat ur bilen, så kommer matte att stänga bakluckan... Då är det ingen bra idé att stoppa tillbaka huvudet in i bilen igen!!!


 Ja, jag - hans matte - offrade sig för sin enfaldiga hund, högg i sista sekunden tag i bakluckan innan den skulle obönhörligt banka in en ful, öm bula i Spirous huvud eller till och med halshugga honom (ja, jag överdriver).

Ja, ni ser på bilden; Spirou är helt oskadd - men det är inte min tumme!! Blod! Ser ni blodet? Det forsar! (nej, det gjorde det inte)

Ser ni Spirous min? Skäms han över vad han ställde till med?

 Eller tycks han tycka att matte är dum och sjåpig och bara gjorde sin plikt?


 Efter tvätt. Tror ni det behövs sys? ;)


Apropå dumma hundar...
   
Eller rättare sagt, strikt traditionsbundna hundar.
    Jag brukar ju skryta om att Pingu och Spirou inte tjuvar från Linus matskål - fast det finns ratade matkulor kvar och varken Linus eller matte är i köket.
    Idag så blev det bara så att Linus var kvar ute och körde godissök för sig själv därute medan middagen serverades. Spirre och Pingu var däremot inne och åt sin middag. Jag var inne i vardagsrummet. Efter en stund började jag undra vad ESS:en pysslade med så länge inne i köket?
    Jo, i sin vana trogen så tiggde de/körde spontan platsliggning intill där Linus matskål brukar stå. Med andra ord så har inte den fyllda matskålen så himla mycket med saken att göra; det är sedvanan. Och jag som trodde jag hade lydiga hundar...

1 kommentar:

  1. Är du gipsad nu? Har du armen i mitella? Jajaja...huvudsaken är ju att Spirre fick behålla sitt huvud!

    SvaraRadera