söndag 17 april 2016

Och hur har det gått med "Gå fint"-träningen, då...

... som jag påbörjade - åter igen - efter (under alla år) flertaliga försök?

Hmpf! Det är min enda kommentar om det. ;) 

Eller... Tja, ibland går det bra, och då tänker jag framför allt på Pingu, men... Äh! Finns det nåt i vår närhet som är mer intressant än matten, så skiter dom väl i mig!!
    Jag tyar inte med att vara konsekvent, helt enkelt, så jag får skylla mig själv; jag är helt enkelt inte "gå fint"-träningsmaterial som hundägare. Punkt slut. Och så är förresten mitt livsmotto: "Det är aldrig för sent att ge upp." :) :)


 Nu till bilderna som jag tydligen laddade hit för rätt länge sen. Detta blogginlägg borde egentligen publicerats före de två senaste inläggen... Vi får se vad, vilka bilder, som kommer upp när jag scrollar ned. *fniss*

Det här tror jag är en bild när min (senaste) "gå fint"-träning pågick. Visst går de fint!! Hihi! Nä, bilden visar att de minsann får nosa också, mellan "gå fint:arna".
Titta! Här är bilden tagen under en "gå fint:are". Haha! Zafir bryr sig inte mycket om koppel, vare sig hans eget eller Pingus: "Äh! Vem bryr sig!"
Vilka sötisar, va!! Vad jag minns så fick vi bilmöte, och då fick de lov att vänta vid min sida, och då blev de visst bländade av solen. Mina fina sötisar!!

Jaha..? Då har vi hamnat i skogen.. Hm? Undrar varför denna bild? Tja.. det är hur som en ganska vanlig syn: Pingu spanar bortåt i fjärran och Zafir tuggar träpinne.

Zafir bär sina pinnar med omsorg.

"Men hallå?! Nu har du väl kommit lite väl långt ifrån?", tänkte vi båda två. :) Zafir, som fortfarande bär på sin pinne, har börjat bli lite mer kavat i skogen.

Jag föredrar när han går så här bara några meter ifrån.

"Meeeen! Va´ du är långsam, matte!! Man får ju vänta i flera timmar, ju!!", tycker Zafir, som har nada tidsuppfattning. Om nån undrar var Pingu är, så kan jag förtälja att han är där nånstans runt mina fötter; han lyder numera (1 mars-20 aug) under "fem-meters-radie-runt-matten"-regeln.
Nu (efter inläggpublicering) kommer jag ihåg händelsen!! Zafir och jag hade en liten "uppgörelse" där i skogen; vi båda vägrade att komma till den andre. Alltså, han ville inte komma tillbaka till Pingu och mig samt jag vägrade att gå ifatt Zafir. Kan meddela att vår oerhört envisa - och tysta - uppgörelse vanns av mig, matten; Zafir traskade besegrad tillbaka. :)

Hm..? Vi har nu hamnat hemma i soffan.. Varför denna bild..? Jo!! Nu vet jag! Jag vaknade till från en tupplur, och upptäcker att Zafir har baxat upp dynan från hundburen/kojan som alltid står uppfälld i vardagsrummet.

Tydligen ansåg Zafir att soffans kuddar inte längre dög utan ville ha det ännu mjukare under sin rumpa.

Man kan förstås även sova i fåtöljen vid fönstret också.// Hundnörden som absolut ska ta bilder på sina hundar jämt och ständigt: "Åh, vad söt han är när han...! (välj vilken vardagssituation som helst) Det måste jag ta bild på!" Behöver jag nämna att fotominnet i mobilen snart är slut? Ja, i "den riktiga" kameran är minneskortet definitivt slut (och man skjuter upp "problemet" till sen).

Nu till nyare bilder...
Nu har vi hamnat utanför dörren på jobbet. Zafir har fortfarande samma strategi när det gäller dörrar (se tidigare blogginlägg från nångång förr). Efter jag tar av kopplen, så går han bort för att sätta sig på fel sida om dörren, så att han sen fort som attan måste kila runt dörren för att komma fram till själva dörröppningen när jag öppnat. Sen stannar de båda så fint och inväntar mitt "Varsågod!".
Nytagen bild från jobbet. Apropå hundnörden som tar bild på allt. Undrar hur många trappbilder jag har? Men de såg ju så söta ut... och man ser hur mycket lille Zafir har vuxit. Fast de båda var sötare precis innan jag fick upp mobilen. Då satt Zafir med framtassarna uppe på golvet. Synd att jag inte hann ta bilden tidigare.

Promenad till eller från jobbet (jag tror mer på från). Ingen av hundarna gav gräsandparet ute på bryggan den minsta notis. Är de verkligen tvättäkta fågelhundar?


"Nä, fantasifakefåglar ska det va!!", tycker Zafir, som här har hittat denna halvgamla fågel som i sin tur har övervintrat under snön ute på tomten.

"Men hallå!! Jaga mig!! Vi leker tafatt, vetja!!", inbjuder Zafir Pingu, som dock avböjde pojkspolingens önskan.

"Ni är urtrista, ju!!" Zafir sitter lite uppgiven och tycker Pingu och matte är tråkiga.

"Då leker jag väl själv, då!!", stretar Zafir upp fantasifågeln upp på den gamla fallfärdiga, utegrillen. Undrar vad de lekte där uppe, Zafir och fantasifågeln?

Pingu vet minsann hur den gamla fallfärdiga utegrillen ska användas; som godistiggeristen. Matte faller alltid för frestelsen att bjuda på godis. Undrar förresten hur många "hund-uppepå-utegrill-bilder" jag har? Ehum? *harkl*

Finkillarna! <3 <3 (bildkommentarer egentligen överflödiga)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar