torsdag 1 oktober 2015

Det e lite mycke´ nu

Här ett litet bildsvep över min för tillfället ganska hektiska arbetsplats.


Första bilden är från nån dag sen nere på lagret. "Va! Har kartongerna och lådorna börjat göra tunnlar nu för tiden?", undrar en förvånad och något misstänksam Pingu.

Den här bilden är också för nån dag sen, fast uppe i butiken, bakom disken. En liten Pingu har olovandes öppnad grinden och kikar lite nyfiket samt försiktigt ut: "Hur är det? Får man komma ut och mingla, månntro?"

Hallå! Var är disken egentligen?

 Jo, den är ju där. Rakt fram, ju! Ser du inte?

Samma fast från andra hållet. Notera att även skurhinken "är igång" samtidigt med uppmärkning av varor - och förstås även att samtidigt ta hand om kunderna.

Jobba, jobba, jobba, jobba! Fortare kan du!!!

I morse hade jag tankar att åka direkt efter jobbet upp till brukshundklubben för att träna rally. Pingu har ju anmält sig till en till tävling, ju - och då måste vi ju träna, ju!
    Förresten så körde vi ett kvickt litet spontant fem-minuters torr-rallypass mitt på trottoaren utanför jobbet medan tågresenärer rusade förbi oss samt pensionärsgubbar sneglade undrande vad vi pysslade med där mitt på trottoaren.
    Planerna att åka och träna mer ordentligt efter jobbet med skyltar och allt* hade jag ända tills bilen körde in på gårdsplanen här hemma, men sen efter skogspromenaden så gick det tokbort; ville bara hem och äta - och sen tog soffan tag i mig och håller fortfarande min kropp i ett stadigt grepp. :) 

* Har faktiskt funderingar på att hitta på nån typ av bärbar liten banband/kantband-konstruktion. Pingu blir ju som helt förändrad bara vi kliver över tävlingsbanans kantband. Om det sen beror på plastbandet (antagligen inte) eller på själva tävlingssituationen med spännande dofter etc (det mer troligaste) vet jag förstås inte, men han blir helt klart som förbytt bara vi kliver steget över kantbandet, så situationen ska tränas!

><

Nä, det blev ingen rallylydnadsträning. Efter åter en hektisk arbetsdag så blev det istället en avslappnad skogspromenad i lugn och ro; en skön kontrast mot tidigare av dagen.

Här är det godissök på gång i bergsskrevorna.

Här är det... ingenting på gång; vi bara är.

Snart hemma igen. Solnedgång. Ni ser väl Pingu spana ned på oss.

Även Spirou spanar efter sin matte.

I lugn och ro traskar vi...

... som Lucky Luke och Jolly Jumper mot solnedgången.

1 kommentar: